Slovník pojmů

Z Profiles

Kazuistická výuka - Case-Based Learning (CBL) je výuková metoda, při které se studenti učí prostřednictvím reálných nebo simulovaných klinických případů. Namísto pasivního příjmu informací z učebnic či přednášek jsou studenti vedeni k aktivnímu řešení problémů, diskusi a aplikaci znalostí v kontextu konkrétní situace.

Výuka orientovaná na problém - Problem-Based Learning (PBL) je metoda aktivního učení, při které se studenti učí prostřednictvím řešení otevřených a komplexních problémů. Tyto problémy nemají předem dané jedno správné řešení — studenti sami formulují, co potřebují zjistit, a aktivně vyhledávají potřebné informace. Učitel (tutor) je provází procesem, ale nepředkládá hotové odpovědi.

Modelový dialog u státnicové zkoušky - Modelový dialog ukazuje, jak může probíhat dialog u státnicové zkoušky. Sleduje, jak student krok za krokem přechází od zjištění základních informací k diferenciální diagnostice a návrhu léčby, a jak reaguje na doplňující otázky zkoušejícího. Zkouška je interaktivní – hodnotí se nejen faktické znalosti, ale i schopnost klinicky uvažovat a logicky argumentovat.


PROFILES = Principle Relevant Objectives Framework Integrated Learning Education Switzerland
FLC = faculty learning communities
SoTL = scholarship of teaching and learn
SoED = scholarship of educational development
EBM - evidence-based medicine
EBT - evidence-based teaching
CPD - Continuous Professional Development
SSPs Situations as Starting Points
EPAs Entrustable Professional Activities
CanMEDs (GO)