Humanitní vědy v medicíně/Komunikace
| Oblast | Definice, komentář, vysvětlení | Forma
Presenčně/hybridně/ samostatně |
|---|---|---|
| Život ohrožující | Student/absolvent je musí rozpoznat a neprodleně začít řešit sám
Absolvent zná nejčastější situace, v nichž dochází ke komunikačním problémům Detekce narůstání negativních emocí. |
Presenčně |
| Hrozící prodlením | Student/absolvent musí rozpoznat závažnost a navrhnout adekvátní postup nebo profesionálně konsultovat
Absolvent zná nejčastější situace, v nichž dochází ke komunikačním problémům Neporozumění sdělovaným informacím. Nedostatečný vhled pacienta do situace po léčbě. Znalosti strategie SPIKES, REMAP, Komunikace s agresivním pacientem Komunikace s agresivní rodinou Komunikace s dítětem Základy krizové intervence |
Presenčně, hybridně |
| Nejčastější | Základ běžného provozu, který by měl absolvent spolehlivě umět (začít) řešit samostatně.
Pacient je schopen o sobě rozhodovat: Informovaný souhlas. Negativní reverz. Průběžná komunikace s pacientem (odběr anamnézy, komunikace na vizitě), průběžná účast pacienta na rozhodování, propuštění pacienta (představa o další návazné péči). Pacient není schopen o sobě rozhodovat:
O pacientově schopnosti o sobě rozhodovat jsou pochybnosti Absolvent umí posoudit rozhodovací schopnost pacienta vzhledem k závažnosti rozhodnutí, které má být učiněno. |
Prezenčně, hybridně |
| Oblast | Definice, komentář, vysvětlení | Forma
Presenčně/hybridně/ samostatně |
|---|---|---|
| Základní | Každý student ovládá a mnohokrát (několikrát) ho během studia samostatně, správně provedl
Navázání terapeutického vztahu. Rozvoj empatie/četba beletrie. Nácviky. Práce s emocemi. Aktivní naslouchání Ovládání struktury krizové intervence. Ovládání mediačních technik. Uvedení pacienta do ambulance. Rozvrh ambulantního prostoru. Přestavení se. Usazení pacienta. Efektivní komunikace. Odběr anamnézy. Vysvětlení dalšího postupu. Ověření si porozumění pacientem. |
|
| Běžné | Běžné výkony, každý student ho alespoň jednou samostatně provede, mnohokrát viděla a dobře mu rozumí.
Komunikace lékaře/pracovníka v týmu Vyjednávání o pracovně-právních záležitostech. Vědomí osobních hranic v péči o pacienty. Vědomí osobních hranic ve vztahu k pracovnímu prostředí. |
Prezenčně, hybridně |
| Volitelné | Související s oborem, zajímavé nebo vhodné, ale pro nácvik není kapacita v běžné výuce. Phodné pro VP.
Prezentace odborného/konferenčního sdělení. Základy řešení sporu prostřednictvím medačních postupů Povědomí o zásadách wellbeing. Péče o vlastní fyzické a duševní zdraví. Základy využití facilitačních technik Intevize, supervize |
Prezenčně, hybridně |