Humanitní vědy v medicíně/Komunikace

Z Profiles


Klíčové stavy
Oblast Definice, komentář, vysvětlení Forma

Presenčně/hybridně/ samostatně

Život ohrožující Student/absolvent je musí rozpoznat a neprodleně začít řešit sám

Absolvent zná nejčastější situace, v nichž dochází ke komunikačním problémům

Detekce narůstání negativních emocí.

Presenčně
Hrozící prodlením Student/absolvent musí rozpoznat závažnost a navrhnout adekvátní postup nebo profesionálně konsultovat

Absolvent zná nejčastější situace, v nichž dochází ke komunikačním problémům

Neporozumění sdělovaným informacím. Nedostatečný vhled pacienta do situace po léčbě. Znalosti strategie SPIKES, REMAP,

Komunikace s agresivním pacientem Komunikace s agresivní rodinou Komunikace s dítětem

Základy krizové intervence

Presenčně, hybridně
Nejčastější Základ běžného provozu, který by měl absolvent spolehlivě umět (začít) řešit samostatně.
  1. Zná etický a právní rámec běžné klinické práce.
  2. Pacient je schopen o sobě rozhodovat.
  3. Pacient není schopen o sobě rozhodovat
  4. O pacientově schopnosti o sobě rozhodovat jsou pochybnosti.

Pacient je schopen o sobě rozhodovat: Informovaný souhlas.

Negativní reverz.

Průběžná komunikace s pacientem (odběr anamnézy, komunikace na vizitě),

průběžná účast pacienta na rozhodování,

propuštění pacienta (představa o další návazné péči). Pacient není schopen o sobě rozhodovat:

Zástupce pacienta
Dříve vyslovená přání
Role opatrovníka
Detenční zařízení
Vedení komunikace s rodinou (strategie STADA).

O pacientově schopnosti o sobě rozhodovat jsou pochybnosti

Absolvent umí posoudit rozhodovací schopnost pacienta vzhledem k závažnosti rozhodnutí, které má být učiněno.

Prezenčně, hybridně


Dovednosti
Oblast Definice, komentář, vysvětlení Forma

Presenčně/hybridně/ samostatně

Základní Každý student ovládá a mnohokrát (několikrát) ho během studia samostatně, správně provedl

Navázání terapeutického vztahu.

Rozvoj empatie/četba beletrie. Nácviky.

Práce s emocemi.

Aktivní naslouchání

Ovládání struktury krizové intervence.

Ovládání mediačních technik.

Uvedení pacienta do ambulance.

Rozvrh ambulantního prostoru.

Přestavení se.

Usazení pacienta.

Efektivní komunikace.

Odběr anamnézy.

Vysvětlení dalšího postupu.

Ověření si porozumění pacientem.

Běžné Běžné výkony, každý student ho alespoň jednou samostatně provede, mnohokrát viděla a dobře mu rozumí.

Komunikace lékaře/pracovníka v týmu

Vyjednávání o pracovně-právních záležitostech.

Vědomí osobních hranic v péči o pacienty.

Vědomí osobních hranic ve vztahu k pracovnímu prostředí.

Prezenčně, hybridně
Volitelné Související s oborem, zajímavé nebo vhodné, ale pro nácvik není kapacita v běžné výuce. Phodné pro VP.

Prezentace odborného/konferenčního sdělení.

Základy řešení sporu prostřednictvím medačních postupů

Povědomí o zásadách wellbeing. Péče o vlastní fyzické a duševní zdraví.

Základy využití facilitačních technik Intevize, supervize

Prezenčně, hybridně